Topp 3 - Mascara

Sådär! Då har jag knegat och valt och tänkt om, nu har jag funnit 3 favoriter i mascaradjungeln. Jag har en absolut favorit, den jag alltid återgår till och när jag väl gör det blir jag förvånad och överraskad återigen. Ska börja med att säga att jag böjer mina ögonfransar med en ögonfransböjare innan jag lägger mascara, mina fransar står annars rakt ut/neråt och får ingen som helst böj om jag inte böjer dem innan. Säger detta så att ni inte på måfå köper en av de 3 mascaror som passar för mig, och som ni sedan märker inte passar er för att era fransar är annorlunda mina. Jag menar, en tjej som redan har böjda fransar naturligt och som egentligen bara vill ha svärta och separation, rekommenderar de mascaror som ger just det. Köper då en person som till exempel jag en av dem, kommer dem inte att fungera på det sätt som jag gillar/föredrar. 
 
 
 
 
1. Max Factor Masterpiece Waterproof Mascara
Okej, detta är min absoluta favorit. Av alla jag testat PUNKT, ofta när jag använder den så tänker jag "Helvete, lösfransar, släng er i väggen!" För denna, med tanke på att den är vattenfast, håller böjen HELA DAGEN, jag skojjar inte. Man får jobba med svärtan lite dock, men den kommer när man har fått häng på själva borsten och hur den fungerar. Det finns dock en hake med denna. I kombination med oljiga ögonlock/hy vill den efter några timmar kleta av sig lite. Något som har börjat störa mig nåt djävulskt. Dock så är den så bra att jag använder den ändå. Denna kostar 160:- på Kicks hemsida.
 
 
2. Löwengrip Care & Color 18 Hours Mascara
Denna har kommit att bli en favorit, men inte alls av samma anledning som Masterpiece. Den heter 18 Hours, och den sitter också i 18 timmar. Den sitter som berget. Kladdar inte för fem öre. Trodde att den gjorde det en gång och blev jättebesviken, tills jag kom på att det var kajal som hade kladdat nedre fransraden... Svärtan är grym, dock är borsten ganska stor, och det kommer mycket produkt på en gång, tror detta är en mascara man också lär sig hantera. Ska testa börja inåt ögat och jobba mig utåt, har hört att det ska funka. För er med fransar som jag, denna tynger ner ganska så mycket, och håller inte böjen så bra, men den sitter dem dagar då man inte behöver ha super-fab-fransar!
 
 
3. Lóreal False Lash Wings Mascara
Detta är den sista mascaran som jag har valt som en favorit. Den speciella borsten ger fransarna ett swosh utåt kanten som uppskattas! Separerar fint och har fin svärta. Detta är nog den mascaran som är lite mindre bra men som ändå har allt. Svärtan, separationen och volymen. Vet inte varför jag inte köpt en sådan här när den andra torkade... Masterpiece? Troligt. 
 
Vad använder ni för mascara? Föredrar ni separation framför volym eller omvänt? Skulle vara kul att veta!
 
Detta var alltså min Topp 3 denna veckan! Hoppas att ni gillade inlägget och kanske fick lite tips på köpet!
J



Kommentarer
Postat av: Wysteriias skönhetsblogg

Nej men vad roligt! Har ju inte testat någon av dom, nu blir jag nyfiken! haha :D

Svar: Åh, vad kul! :) testa på! :D
Jessica

2015-03-12 @ 22:46:57
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback