24 Januari 2015

God lördag everyone!
Gårdagen var en spännande dag. Började med en arbetsintervju på ICA Maxi Hälla. Den kändes väldigt positiv och jag lyckades lämna både försäljningschefen och avdelningschefen med ett leende på läpparna. De skall anställa 2 extra och jag hoppas innerligt att jag är en av dem! 
 
Jag och sambo försökte oss på att göra en marängtårta med chokladkräm. Ni vet en sån som innehåller rice krispies? (barndomen når tillbaka haha). För att vara första gången vi gör en maräng så blev den helt okej, den smakade iallafall gott. Dock så när vi väl lyckats med chokladkrämen och ska börja bygga tårtan inser vi att den är jätteklibbig undertill.. Alltså inte riktigt färdiggräddad än, och kanske skulle vi låtit den vara i några timmar, få sätta sig. Men det vet vi till nästa gång. Dock så hindrade detta oss inte att äta den ändå... i en mugg varvat med grädde och chokladkrämen... Som blev så sjukt jävla god, med 70% choklad i... GAH! 
Få försöka någon mer gång framöver, för marängtårtor är så fruktansvärt gott! :) Någon som har några tips till oss nybörjare, berätta gära hur ni gör för att lyckas!
 
Nu då? Sambo sitter och räknar matte jämte mig, och jag har precis druckit en kopp kaffe och läst mina favoritbloggar. Jag skall faktiskt också förbereda mig inför veckans lektioner som kommer. Kurserna som startat nu verkar lovande!
J
 
PS. Håller på att för bereda en Topp 3 åt er, avslöjar dock inte vad det är för produkter. Stay tuned!
 
 Bild lånad från Google.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback