Saknat mig?

Hej igen!
Tillbaka från en helg fylld med snor och en nackspärr. Dum Jess som trodde att sambon INTE skulle smitta henne med feber och förkylning.. Jo pyttsan! 
 
Men nu är jag iallafall tillbaks, dock fortfarande med lite förkylning kvar. Till helgen nu så bär det tillbaks hem till Värnamo, till familj och vänner. Ska bli skönt att komma hem till lilla Värnamo faktiskt. 
 
Månadens Glossybox kom idag, kommer en update på den senare idag eller imorgon. Denna veckan ska fyllas med plugg, läskigt hur snabbt tentamensdatumen närmar sig. Lite mer än en månad kvar är plötsligt bara en vecka. 
 
Ger er ännu ett sträck-läsnings-tips! Rotade igen i hyllan och hittar en bok om barnmisshandel och droger. Som jag inte visste att jag hade (men som jag förmodligen köpt). 
Denna är Teresa Coopers "Inspärrad". Lika hemsk som den förra jag tipsade om. Det är en sann historia om ett barn som hamnar på olika hem, och till slut hamnar hon på ett hem där man använder droger för att "lugna" barnen som inte lydde. Fel, naturligtvis, men det var så man hanterade "problembarn" på det stället. Jag tycker det är intressant att läsa skildringar av barnmisshandel, är trots allt våra barn som är vår framtid.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback