Topp 3 - Handkräm

Då kör vi första inlägget i min nya kategori - Topp 3! Det jag kommer att börja med är en sak som man bör använda varje dag och ofta. Jag som har jobbat inom restaurangbranschen vet att det är viktigt att ha rena händer, vilket betyder att det tvättas ofta, vilket leder till att händerna blir torra och fnasiga. Jag har testat flera olika handkrämer under mina år (var tillochmed hos en läkare får att få bukt med exem som jag faktiskt fortfarande har kvar idag) men dessa 3 jag kommer lista nu är de 3 jag varmt rekommenderar och har använt mest och flitigast. De kommer att listas utan inbördes ordning, gillar alla 3 lika mycket, tror jag.
 
1. 

Denna handkräm kommer från ACO, och var nog en av de första jag provade, väldigt längesen. Den sjunker in sjukt snabbt och är väldigt lätt. Doftar gott och är en sån som svider när man är riktigt torr (typ som när man har lite små röda prickar på överhanden). Denna kan jag nog erkänna att jag använder minst, när man snabbt vill återfukta händerna, kanske innan man ska iväg eller varje inte ha denna i handväskan?
 
2.
Den andra är en handkräm som jag fått ett smakprov på från en Glossybox, och jag gillar den skarpt! Den kommer från L'Occitane och finns i många olika sorter. Denna likt nr. 1 är lätt i konsistensen och sjunker in lätt i huden. Denna är en av de handkrämer som faktiskt hjälper mitt exem att inte "bli värre" eller vad man ska säga, och som inte klibbar, likt de som the body shop säljer. Dessa i originalförpackning säljs online och det finns vissa butiker runt om i Sverige. Den kostar 75:- så är kanske inte en handkräm jag köper i första laget. Dels för att jag måste beställa från nätet. Men jag gillar denna också! För er som icke är studenter och vill ha en i handväskan; köp!
 
3.
 

Detta är en av mina "all-time favorites" bland handkrämsdjungeln. Vet ej hur många tuber av denna jag har köpt. Har nog 2-3 liggandes bara nu, älskar! Den är av den drygare sorten (finns dock att köpa som "light"), som gärna ligger kvar en liiten stund på händerna men som sedan sjunker in. Den hjälper bäst mot just de torra, har ingen speciell doft och bara är helt bäst! Det är denna som jag använder mest just nu, och den jag använt mest under mina år på Max och fram tills nu. Denna finns på nästan alla apotek och kostar runt 40-50:- om jag inte minns fel. Denna hjälper också mitt exem att vara lugnt och fint!
 
Vilken/vilka handkrämer använder du? 
Tipsa gärna!
J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback